Followers

Saturday, December 10, 2011

Kuantan Aku Datang Lagi...

Assalamualaikum...
Hari Aku sefamily n ipar duai belah suami bercuti ke kuantan. So, taun ni kali kedua le aku ke Kuantan , bln Okt lepas aku ada family day di De Rhu beach resort Balok. Kali ni berehat2 di banglo peranginan TNB, mengikut biras aku pn Suzie. Nampak dr luar dah teruja tgk banglo ni, first time nampak rumah ni hati berkata2, rumah sape le ni, best kalau dpt duduk rumah mcm ni. Alih2 tgk rumah ni le yg kami akan duduk 3 hari ni.
Trip pertama kami sblm sampai kuantan singgah dulu ke pusat pemuliharaan gajah di Kuala gandah. Mmg best tpt ni, pelawat boleh bg gajah makan, bergambar dgn gajah, menunggang gajah dan paling best boleh mandi dgn gajah, Masuk pun free. Tapi tak de rezki kami sekeluarga utk naik gajah n mandi dgn gajah hari tu pasal aktiviti utk org awam adalah slps pkl 2 ptg. Gajah mandi waktu petang je ye, kami sampai pg dlm kul 11pagi nasib baik ada lawatan berkumpulan dari jab pengangkutan, dapat le kami merasa memberi gajah makan. Kalau nak di jelaskan dgn pktn mmg tak tetulis so kita tgk gambar ye... 

 Bergambar dgn rangka gajah. Gajah haiwan yg kuat makan n minum, Sehari pusat ini belanja Rm100 untuk seekor gajah.
 bagi gajah makan

 nenek gajah, 75 tahun usianya.
 basah kene sembur ngan gajah.
ok, esok cite lg ye, nak tidur dulu, slps kekenyangan menikmati mkn mlm ala2 western gitu.


No comments:

Post a Comment