Followers

Sunday, October 23, 2011

siapa yang nak raya ni

Assalamualaikum.
 Bercerita kembali setelah sekian lama tak bersiaran. Kali ni cite ttg Hari keluarga ye. Skrg ni pun aku msh lg di Kuala Terengganu, tgh rehat2, esok nak ke masjid kristal n pusat tamadun islam di Pulau wan Man. Ptg tadi dah ronda2 tapi tak jumpa, sesat pasal sign board sekerat jalan aje ada. Dok brpusing2 je kat bandar, dah tu salah sndiri le, pasal tak guna gps. Dari Balok Kuantan, aku meneruskan cuti ke kuala terengganu, org kata alang2 dah ke pantai timur baik aku redah je sampai ke terengganu. Mmg tak pernah jejak kaki ke sini, jadi berkobar2 nak pegi walaupun anak aku sepatutnya ke sekolah agama esk utk peperiksaan akhir tahun. Terpaksa le minta cuti dgn ustazahnya.
Sekolah tpt aku mengajar mmg cuti seminggu, sbb tulah title entri hari ni pasal siapa yg nak beraya sbb cuti deepavali smpai 1 minggu. raya sakan org kata. dah ganti 3 hari sblm ni so dptlah cuti seminggu, walaupun bdk india berapa kerat jer kat sklh tu. Gambar kat bwh ni aku show aktiviti jer, aku tak banyak amik gmbar sbb selalunya melenggang je pergi ke kolam mandi jadi dok tpg kamera org lain jer masa bergambar. Jmput view ye..





 Berjaya menarik perhatianku. @ masjid Balok Kuantan. Tul jugak apa yg di bagi tau, sian Tok Siak jadi tukang kutip sampah, sekali sekala tak pe, ni mmg selalu le pasal tempat ni mmg jadi masjid persinggahan org yang yang bercuti di sini.

 singgah jap tepi pantai, dlm pjlnn ke Marang. Si kecik takut nengok laut lepas.
 resort tpt menginap di kuala terengganu, ok le regenya rm125nett.

 peta tpt nak dilawat esok.
 si kecik yg keletihan, penat berenang...
Ni le budak yg nak menghadapi peperiksaan , baca ke .... Abang tak pekse, dah abis psra.


No comments:

Post a Comment