Followers

Saturday, November 5, 2011

Apam polkadot versi ladybird n bee

Assalamualaikum
Hari dgn penuh bsemangat aku mencuba membuat apam polkadot yg amat pofular ketika ini. Rasanya inilah kali pertama dan mungkin yg terakhir aku membuatnya. Aku mmg tabik abis kat penjual apam polkadot ni, mmg rajin le org yg dok buat menda ni. Bukan malas nak membuat lagi tapi rasanya anak2 aku tak berapa suka pulak dgn apam ni. Makan dua tiga biji dah, tak amik lagi. Kalau mcm tu, jwbnya aku je le yg dok mengabis kan benda ni. Konon nak buat hidangan utk Aidil adha besok, tu yg aku buat tu. Utk esok aku masak ala kadar je, kari ayam, ketupat pulut. ketupat nasi, kuah kacang. Almaklum le beraya di perantauan.
  






Ni le resepi yang aku amik dari blog Madhihaa. Thanks Madihaa. Semua bahan diatas di pukul hi speed sampai gebu. pastu kukus dgn api perlahan, pasal color ni sory le aku mmg tak minat nak letak banyak2. tu yang pudar je.


No comments:

Post a Comment