Followers

Tuesday, May 17, 2011

kursus manikayu pemimpin pengakap kanak2 prkt 3(1)

13 -15 may 2011, aku menghadiri kursus manikayu pengakap kanak2 peringkat 3 (1) di kem rimba templer rawang. Dah tua tapi msh blm dpt lg manikayu 2 butir yg diidamkan oleh semua pemimpin pengakap ( rasa aku le) hehee. masa kat maktab dulu mmg dah ambil kursus ni tapi tak sempurna pasal tesis tak siap, jadi tak merasa le nak pakai manikayu yang menjadi pelengkap kepada seorang pemimpin pengakap. Aku mmg minat jd ahli pengakap, sejak tkt 1 lg dah jd ahli. Tapi hanya dapat sampai lencana maju je, tak smpt nak capai lencana jaya dan pengakap raja.
Kursus peringkat 3 mmg lbh mencabar dr prkt 1 yg aku pegi pd bln mac yg lepas, prkt 3 berkhemah dlm kumpulan, kena masak sndiri n kena sipakan gadget bg kwsan perkhemahan. peringkat 1, releks je sbb mknn di sediakan dan berkhemah individu, tak payah nak bergadget.
InsyaAllah bulan julai nanti aku akan mghadiri kursus peringkat 3 (2) pula untuk menyempurnakan silibus bagi mndptkan 2butir manikayu. Semasa mghadiri kursus terpaksa le meninggalkan anak2 kat umah. TQVM to my HUBBY en amir yg sudi menjaga anak2 semasa ketiadaan aku. kat bwh ni aku sisipkan beberapa gmbar semasa di sana, enjoy... .

 tempat pinggan

tempat barang

 tempat pisau
 tempat kasut
 depan pintu gerbang
 sekawan hijau, zizi tak pakai uniform sbb mengandung, respect kat dia.
 sekawan hijau lelaki n perempuan bersama pembimbing, tuan shafiq
 bersama tuan shafiq. Orang kuat pengakap daerah pelabuhan klang (ADC)
 Roza n zizi ( tak ada dlm gambar ) mengandung pun masih mampu nak berkursus, respect kat adik ni, Mcm mana dgn pemimpin yg lain, tak jelous ke ngan adik kta ni. Harapnya roza dan zizi dpt habiskan kursus pada bulan julai nanti, Due date dia pada september ni.

No comments:

Post a Comment