Followers

Thursday, November 15, 2012

Wedges buat sendiri

 
Assalamualaikum
Cuti sekolah dah tiba... Jadi stok makanan kat rumah mesti ditambah untuk memenuhi selera anak2 yg tengah membesar. Menu minum petang saya hari ni, cheesy wedges. Buat sendiri dapat banyak sikit dan boleh makan puas2.
 
 Rebus kentang bersama kulitnya ( pastikan cuci bersih dan disental dengan kain yg kasar)
 Potong baji bila dah sejuk
 Bancuh tepung goreng ayam/ kfc atau yg sewaktu dengannya ( cair sikit )
 Golek atas tepung goreng yg belum bancuh.
 Yg ni tepungnya tebal sikit untuk difrozen, buat sarapan pagi esok.
 Yang ni untuk terus di goreng.
 Goreng dalam minyak yg betul2 panas.
 Toskan minyak
 Saya guna serbuk cheesy ni, Tapi saya bancuh cair dan tambah mayonis untuk memekatkannya. Saya rasa kalau guna serbuk ni sepenuhnya terasa amat masin. Tq kpd rakan yang beri saya serbuk ni. Anak2 memang suka cicah guna cheesy dip ni. Buatlah apa aja, kalau mencicah guna benda ni mmg licin pinggan.Pernah sekali aku buat cucur tepung dgn garam je, tapi selera je bdk ni makan.

Jom makan.

No comments:

Post a Comment