Followers

Saturday, August 13, 2011

ifftar di surau al ehsan kota pendamar

IFTAR DI SURAU AL EHSAN
Salam semua. Hari ini, kali kedua diadakan majlis buka puasa bersama2 kejiranan tmn kota pendamar. Surau di sini mmg aktif mengadakan majlis ilmu, Alhamdulillah dpt juga  orang yang serba kekurangan seperti aku ni menimba ilmu. Sempena Ramadhan setiap pagi sabtu diadakan majlis qiamulail, bersahur, kuliah subuh, masak bubur lambuk. Pada petangnya dlm pkl 6.00 p.m diadakan ceramah, majlis buka puasa dan solat terawikh. Jadi sepanjang hari sabtu mmg penuh le aktivitinya. minggu lps ifftar ditaja oleh Restoran Ikram, minggu ni dan seterusnya  adalah majlis makan kejiranan iaitu pihak surau hanya menyediakan nasi putih, manakala lauk pauk di bawa dr rumah msg2. Minggu lps aku hanya bw kek lapis pandan. Hari ni pula aku bawa sotong goreng( gara2 terliur ngan sotong di blog azura rahman) dan kek coklat moist. mmg rasa seronok sbb dpt buka puasa ngan kwn2 dan mendengar ceramah dr Ustaz Wan Ji dapat mengisi kekosongan ilmu di jiwa ini. So view le gmbr2 yg spt aku amik tadi, di samping itu aku upload gambar chese cake yang ditempah Cikgu Wan Mrzuniah, tqvm kak Wan.
 muslimat tekun mdgr ceramah
 Iman dah buka puasa dulu
 muslimin dgr ceramah


 juadah hari ini
 sotong tak berapa nak jadi.
 Tambah tpg jagung baru nampak cantik
 bekalan , ready to pick up

 tak jd pulak stg ni, kene tmbah tpg jagung

Tuk mkn sdr, stobery n cery segar.
besday anak kak wan.

No comments:

Post a Comment